מהיום: לא צריך אישור רב שכונתי כדי לשנות שם משפחה

    שלמה בן יוסף | צילום: ויקיפדיה 5 Comment on מהיום: לא צריך אישור רב שכונתי כדי לשנות שם משפחה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות פנייה של ח"כ תמר זנדברג ממרצ אל שר הפנים, הוחלט לשנות את הנוהל לשינוי שם משפחה, כך שניתן יהיה להחליף שם לכהן או לוי, ללא אישור רב שכונתי.

    כל אזרח ואזרחית רשאי/ת לשנות את שם המשפחה במשרד הפנים. עד היום, במקרה של שינוי לשם "כהן" או "לוי", היה צורך באישור "רב שכונה" הואיל ובכדי לאשר כהונה הם זקוקים לאישור מסמכות רבנית כלשהי.

    וזה לשון החוק: כאשר השם המבוקש שייך, לפי המקובל, לקבוצה מסוימת שהמבקש אינו נושא את שמה כגון: כהן, כהנא, כ"ץ, כהן צדק, כהן קדושים, לוי הלוי, לוין, בית הלוי וכו', יש לדרוש אישור בכתב על כך מראש הקהילה או מרב בית הכנסת בו מתפלל המבקש.

    הסיפור הבולט היה בח"כ לשעבר כרמל שאמה, שטען כי שם משפחתו היא עם אקצנט דרוזי וביקש להוסיף את 'הכהן' לשם המשפחה. שאמה שהינו כהן נאלץ להביא אישור מרב שכונתו על מנת לבצע את תוספת השם.

    בעקבות פניה של גבר שביקש לשנות את שמו ל"לוי", שהוא שמה של אישתו, פנתה ח"כ זנדברג לשר הפנים, אשר נעתר לבקשה והודיע היום על שינוי הנוהל. ח"כ זנדברג אמרה בתגובה "אני שמחה ששר הפנים החליט להתאים את הנוהל לתקופתנו, ובכך לאפשר לאזרחים אשר מעוניינים לשנות את שמם לשם האישה לבצע זאת ללא רב שכונתי, מושג אשר מנותק מרוב אזרחי המדינה ומהווה שריד אנרכוניסטי בנוהלי משרד הפנים".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      שלום,
      יש לי שאלה: אני גרושה ובן זוגי הוא כהן. במידה ואנו מתחתנים נישואים אזרחיים, האם אוכל לשנות את שם משפחתי לכהן במשרד הפנים?
      אודה לתשובתכם 🙂

    2. 4

      בוודאי שתוכלי. נישואין אזרחיים הם נישואין לכל דבר ועניין, ובמשרד הפנים תוכלי להירשם כנשואה. בנוסף חוק השמות מאפשר לכל אישה נשואה להחליף לשם המשפחה של הבעל, ואין זה משנה אם הוא כהן לוי או זומבול.

    3. 3

      שקר גס הייתי במשרד הפנים היום !!

    4. 2

      אנחנו רוצים לשנות את שם המשפחה לי לבן זוגי ולילדים . אבל לבעלי חשוב ששם המשפחה המקורי שלו יהיה רשום רק לו כשם שני . אפשרי?

    5. 1

      האם משהו בדק וזה נכון שלא צריך אישור רב יכול להגיד לי